Saturday, February 7, 2015

ohh aku jatuh chenta .... maassalama dubai ~~

Bismillahirrahmannirrahim...

Assalammualaikum kalau jwb syg dan chenta, kalau tak jawab dosa hehe...


long time no see meh kalian-kalian yang di rahmati Allah selalu :)
entry blog saya kali ni saya hapdate tengah-tengah malam ni... sambil tersenyum-senyum kambing... kikiki (tiru gaya ibu saya gelak dlm wsup family hahaha).
kenapa asyik nak sonyum ni... hahha... yelahh sebab entry kali ni saya jatuh chenta !
huwarghhh #tearsdrop bila nak berpisah ! haha(gelaklah nak cover kalau tak nanti nanges)


lets begin... seminggu yang lepas saya berlepas ke dubai... Alhamdulillah... thank you Allah for giving me such a great opportunity to come to dubai... doakan saya moga menjadi hambaNya yang bersyukur dan bertambah iman setelah mendapat peluang mentaddabbur bumi Allah nan indah... Insya Allah. Aamiinn. 


seisi melepasi imigresen kat klia. terus tegup air. debar punye pasal jumpe kastam (mcm ade bawak bom pulakkan) =P



alahai baru nak menunjuk handbag saya sama macciam giant blue handbag belakang saya tu... tapi gambar tak jelas pulak... baru nak action. haha. takde lah gurau2. handbag saya pakai bukanlah branded mana pun. tapi saya selesa pakai & harga pun affordable okay lah membantu :)















kami di dalam aero train menuju ke kapal terbang :)






















Nanti saya akan upload makanan2 yang qatar airlines provide :)
shedaaappp... bertambah sedaaap sebab sterwardess yang melayan jugak berpakaian sopan. sejuk mata memandang... membuak-buak lagi perasaan ni nak jadi peramugari.. ekekekekk...

nak cerita satu persatu memang agak panjang. huahua. bila lah nye saya nak masuk kisah chenta saya ni. kikiki. da tak sabau lah nak share... nak cite sekarang jugaks lahh ! haha





ape yang buat saya tertawwan dengan orang arab ni tak kira dari kaum adam mahupun hawa... ialah ... adab mereka yang sangat sopan dlm melayani tetamu... mengutamakan org2 tua, perempuan dan setakat yang saya nampak di dubai tempatnya sangat bersih (mungkinkah kerana dubai itu kwsan bandar ? waallahualam)










SEMPURNA dengan kulit mereka yang putih kemerah-merahan, hidung yang mancung, mata yang sangat2 cantikkk... masya Allah baik perempuan mahupun lelaki both awww awesome ! wahahaha okay tertamparrr sat. pangggg. cantek ensem nye depa ! :O














untuk malam ni saya tunjuk video saya acah-acah jadi pengacara tv rancangan  #kembara #halal #astro #oasis skejap. wakakakakkk nahh









No comments:

Post a Comment