Monday, November 24, 2014

~ Mascel ~ Master Celebration

Assalammua'laikum... kalau jwb syg, tak jwb dosa ! (ngikut maghia eleena sgtt) Haha

Okay2 ni betul2 saya bg salam, assalammua'laikum (:

Meh lah rapat sikit, nak share ni...

Dulukan saya dok fikir ape kebenda nya lahai mascel tuh. sampai ada sorang leader dalam bisnes saya bagitau.. barulah saya dapat tau yang mascel tuh master celebration rupanya.... hehehe.

Hari ahad yang lepas, kelam kelibut saya dibuatnya. hahaha.. nak gelak berguling bila ingat masa nak bersiap pagi tu. anak2 buah saya dengan 'gaduh' nya. gaduh2 nakal biasalah tuh..budak-budak kan. Then, sejurus lepas mascel ummi anak2 buah saya ni nak fly ke dubai pulak. Jadi che mie depa lah kena look after them. " belajau jadi ibu sgtt hengko " tapi nak cakap okay what jadi ibu muda ! Auwm hahaha...


Ammar & Maya siap-siap udah nak ke mascel.


Ini Fateh anak kakngah saya yg plg kecik 'stakat nie' hehe... 
Ammar & Maya gmbr atas tadi abg & kakak nye (:


Master celebration atau lebih dikenali sebagai "mascel" is celebration untuk para masters dalam shaklee. Hamboihh da macam belajar ke peringkat tinggi kan? yess ! Bukan calangs-calangs yang da capai or cecah master ni. 

Dalam shaklee ade 7 rank yang kita bole pijak ! Master ialah rank yang tertinggi antara 7 rank tuh. 

7 rank dalam shaklee (;


Alhamdulilah sy sudah merasa income $1500 walau hanya duduk di rumah. (:

Bernilai 50k okay shaklee provide for those yang berjaya jejak ke rank master ! Eh2 50k tuh hanya untuk mascel event bagi setiap master, hehe tak termasuk bonus every month & car incentive lagi tau.. Dalam lima puloh ribu.. Haa shaklee support kita untuk menginap di hotel five stars, paling best dapat bagi orang ramai makan FREE dekat hotel mewah tu. Especially org2 yang kita sayang..

pernah rase tak perasaan ni.. seronok melihat orang lain happy dengan pemberian kita? (:

Ape pun mestilah bermula dari bawah. step by step my dear. bonus pertama saya dulu pon cuma bernilai puluhan ringgit malaysia je. huhu. One of precious things sy belajar bila join bisnes shaklee under 'group jutawan' ni ialah erti bersyukur dengan sesuatu yang sedikit, dan percayalah bila kita bersyukur Allah akan tambah lagi... (':

Haa ce tilik berapa bonus saya masa ni its only $38.25 (:


Nak tengok susur galur saya? Dalam shaklee sampai ke-7 generasi upline kita bertanggungjawab. Means saya sangat beruntung sebab punya enam orang leaders yang hebat di atas saya. Mereka alhamdulillah memberi komitmen sepenuhnya dengan sangat baik kepada downline2 mereka dan memahami. Dalam 'family shaklee' kami lebih mesra dengan panggilan mummy & anak shaklee. hehe. lebih rapat, lebih berkasih syg, dan paling penting buat saya rase macam ade satu family baru. ye saya tidak keseorangan dalam empayar bisnes saya (;


PM Ceri > PM Laila > Master Ira > Master Hafsah > Master Ainul(a.k.a kakngah saya) > Senior CodiAthirah(a.k.a kakak saya jugak) > kemudian lahirlah saya ke dunia shaklee ni Supervisor Amirah > ANDA(yang dah lama pendam nak masuk 'family shaklee' kami)hehe meh lah kami sudi menjemput (;


Bersama Master Hafsah merangkap "moyang shaklee" saya yang super sporting yet supportive :D


Moment bersama leaders saya yang awwww awesome ! 
Moga kami same-same menjadi leader yang hebat lagi beriman.
 Insya Allah aamiin. Doakan kami ! terima kasih (:





No comments:

Post a Comment