Wednesday, June 19, 2013

Bismillahirrahmannirrahim

creating the blog with the humble heart. in sha Allah. pretty awesome being a neww blogger ! hik hik ;)

in my heart ! i wanna share something that can give benefits to me & others from dayy to day.. ehee :)
just wait ! ahha ^_^

Mula menulis xtau ape nk boh title utk entry ni.... huhuhu...
Dunia semakin tua dan uzur, kiamat mungkin akan terjadi pd bila2 masa yg DIA kehendaki... tgn ni da lama gatal nak tulis macam2 yg diri ni nampak dsepanjang 22 tahun dipinjamkan nyawa... satu masa tatkala kita sedar yg kita sedang melakukan dosa atau perkara yg dimungkari NYA, terus lah berdoa supaya dikuatkan hati yg lemah tuh utk meninggalkan perkara tersebut atau minta agar ALLAH selamatkan kita dr perkara2 kemaksiatan...Walau hati tuh ssh nk tgglkan perkara tersebut, tp terus kan berdoa' kerana ALLAh pasti ada jln yg terbaik utk menyelamatkan kita.

Setelah Allah selamatkan kita, jgn pula rasa menyesal. kerana mencintai Dia, pasti kita takkan pernah rugi ! mengutamakan cinta Dia? pasti pasti dan semestinya kita takkan alami kerugian walau sebesar zahrah pun..sudah ditulis segala ketetapan utk kita semua... jadi bersyukur lah duhai hati yg terlalu rapuh..di hadapan kita telah terbentang luas kebahagiaan andai kita mengutamakan Dia yang satu. ya, Dia Allah yang terlalu pengasih dan penyayang terhadap hamba2 Nya...SubhanAllah...Maha Suci Allah..

terkadang saat Dia selamatkan kita dr sesuatu perkara itu, bole jd kita amat menyayangi perkara tersebut.. malah bila Allah ambil dr kita, dan bermula lah hadir nya rs sedih yg bertalu-talu.. tapi....sedar kah kita itu semua ujian dr Dia? ye, Dia yg rindukan tangisan hamba2 Nya yg seringkali lalai dan leka.. :') Maka ambil lah peluang ruang kesempatan yang ada utk bersama Allah... terlalu nikmat..rasa lah kenikmatan beriman kpd Dia sang Pencipta yg Maha Agong...





No comments:

Post a Comment